čtvrtek 6. února 2014

Zkáza nebo spása?

Nedávno při cestě domů jsem si všimla, že v tramvaji, autobusu nebo metru už si skoro nikdo nečte knížku nebo noviny, ale všichni koukají do svých chytrých mobilů, tabletů a někdy dokonce i notebooků.

Na jednu stranu tyhle vymakaný věcičky jsou skvělá věc, usnadňují život, přístup k datům, v případě, že máte 3G internet vyhledávají spoje, dokážou zastoupit navigaci a kdo ví co všechno. Ba dokonce jsem nedávno narazila na Aplikaci Blogger, kterážto funguje pro administraci blogu, ale vzhledem k tomu, že jsem na mobilu líná psát diakritiku a články bez diakritiky taky psát nechci, šla pryč stejně rychle jako přišla. Na stranu druhou si nejsem uplně jistá jestli lidé trochu neleniví, já sama na sobě jakožto majiteli "chytrého telefonu" pozoruji, že než, abych se na jízní řád podívala, radši mrknu na spoje na mobilu, ačkoliv stojím na zastávce a nebyl by to žádný problém. Navíc uznejte - být s někým venku a sledovat jak si píše s nějakým kamarádem na facebooku, taky dokáže jednoho docela rozladit. Já sama to vídám u jednoho kamaráda, kteérho musím chvílema až skoro okřikovat, aby si mě vůbec všiml. 

Ať už na to máme názor negativní nebo pozitivní, asi se budeme muset smířit s tím, že je to věc moderní doby a už to bude jen horší a horší a díky moderním vychytávky nám mozky budou lenit víc a víc, ale jak se říká na všém zlém je i něco dobrého.

Žádné komentáře:

Okomentovat